Kaçırmayın

Patates Yemeği

Tüm evlerin vazgeçilmez yemeklerindendir,sulu patates yemeği.Yapılışı oldukça kolay en amatör aşçılar bile yapabilirler…

Resim 004

Malzemeler:

  • 4 adet patates
  • 1 soğan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:


Öncelikle soğanımızı soyarak mümkün olduğunca küçük küçük doğruyoruz,bir tencereye 2 yemek kaşığı (biraz daha fazla da olabilir) ayçiçek yağı koyuyoruz ve soğanlarımızı yağa atarak hafif kızartıyoruz. Soğanlar öldükten sonra 1 yemek kaşığı domates salçamızı da tencereye koyuyoruz ve bir dakika kadar kavuruyoruz. Tabiki bu aşamalara gelene kadar patateslerimizi de soyup küçük kare kare doğramış olmamız gerekli. Soğan ve salçayı kavurduktan sonra patateslerimizi de tencereye ekleyerek üzerine patatesleri 1-2 parmak geçecek kadar su ilave ediyoruz ve 1 tatlı kaşığı tuz ekliyoruz. Tencerenin altını iyice açarak suyun kaynamasını bekliyoruz ve kaynadıktan sonra ocağı kısarak yarım saat kadar bekliyoruz,patateslerimiz yumuşadıysa artık ocağın altını kapatabiliriz. Eğer 15 dakika sabrederek yemeği bekletirseniz suyunu biraz daha çeker ve daha lezzetli olur. Üstüne karabiber ekerek afiyetle yiyebilirsiniz.

Afiyet olsun :)

Video Tariflerimize göz attınız mı?

Hakkında admin

42 comments

  1. Yasin Çelik

    hocam vallahi çok saolun kafayı yemek üzereydim ne yesem die düşünürken annem hep yapardıda nası yapaılıo die merak etmezdim hiç pek bi kolaymış paylaşımlarınızın dewamını diliorum kolay gelsin:):):)

  2. ilginc blog icin tesekkur

  3. Bahar ARIKANOĞLU

    Süpersiniz yaa:)))) Tariflere bayıldım devamını bekliyoruzzz:))

  4. yasenya öztürk

    Tarifler gerçekten de çoook ama çook güzel olmuş…..

  5. tuğba göçen

    Gerçekten de çok hoş hatta tek kelimeyle muhteşem! Gerisini bekliyorum…:)

  6. zeynep kuvvet

    ilk kez ypcam umarım güzel olur

  7. AYOL SAOLUN ay çok makbule geçti

  8. ben benyim sen kimsin

    Kanka iyi güzel de 4 patates demissin bu 4 patates kac kisiye yeter onu söylememissin…

  9. doğan başar

    ilk defa yemek pişereceim,evi yakmam inşallah

  10. selin selin

    ılk defa bır yemek yaptım o da patates yemegydı tarıfını cok gzl vermıssınız yaptım cok gzl oldu yıyenlerde cok begendı saolun =)

  11. keskin kılıç

    eğitim hayatımda ilk defa özel evde kalıyorum, haliyle herkes sırayla yemek yapıyor,her hafta fırında patates yapıyorum şanstan bu hafta o yemeği 2 kişi yaptı bende yaparsam temelli bıkarlar artık, bu hafta sulu patates yemeği yardımıma koşacak :)

  12. Güzel yorumlarınız için çok teşekkürler :) Afiyet olsun…

  13. annemin yaptığı gibi olmaz ama denicem çok basit duruyo .. inşallah fotodaki gibi olur ağzım sulandı valla

  14. bu arada teşekkür etmeyi unutmuşum .. TEŞEKKÜRLER SAĞOLUN :)

  15. teşekkürler malzemeyi tencere koydum kaynamasını beklıorm bakalım nasıl olacak :)

  16. simge keskin

    teşekkürler sağolun çok lazımdı :D

  17. tarifleri yazdığınız için teşekkür edreiz .d

  18. Gizem Kıymaz

    Rica ederiz…

  19. RIDVAN SONER GÜMÜŞ

    çok güzel ve kolay bi tarifmiş ilk defa denicem inşallah güsel olur teşekkürler :))

  20. ya tarifleri veriyorsunuzda ama nasıl yapılacagını niye anlatmıyorsunuz….

  21. Gizem Kıymaz

    Merhaba Elif hanım,
    sitemizdeki tüm tariflerin hem malzemeleri hem de yapılışları anlatılmaktadır. Bizim gözümüzden kaçan yapılışı anlatılmayan bir tarif varsa bizimle ismini paylaşırsanız seviniriz..

  22. cafer bulut

    5 kişi için yeterli mi bu malzemeler

  23. Gizem Kıymaz

    verilen ölçü yaklaşık 4 kişiliktir. patates sayısını 1-2 adet artırarak yapabilirsiniz.

  24. MERHABA BENİM BUGUN İFTARA KADAR BİR YEMEK HAZIRLAYIP 15 KADAR ÖĞRENCİYİ DOYURMAM LAZIM AMA YEMEK KONUSUNDA ZAYIFIM BANA HAZIRLAYABİLECEĞİM BİR YEMEK SÖYLERMİSİNİZ?

  25. İftarda olmazsa olmaz çorba yapılır mutlaka.şehriye çorbası öneririm. Ayrıca ana yemek olarak bu etli patates tarifi ya da fırında köfte patates ve yanında domatesli pilav tarifi çok uygundur yanında cacık ile harika olur. Zeytinyağlı yapma fikriniz varsa; taze fasulye öneririm. Tatlı olarak ta hem hafif hem de lezzetli sütlaç yapabilirsiniz.

  26. memet kılınç

    teşekkürler:)

  27. valla bende tek kişilik kendime göre yaptım ama pişerken tencerenin kağaüını kapatıcaz mı acık mı kalıcak onu merak ettim ilk def ayapıyorumm işlalah gzel olurr

  28. Merhaba ;

    Tencerenin kapağını kapatırsanız ısı içeride kalacağı için daha kısa sürede pişecektir, fakat açık da bırakabilirsiniz.

  29. ada sevecen

    çok işe yardı varya bu site çok güze bi site

  30. enes yavuz

    öğrenci evindeyim hergün makarna yenilmiyor :D gerçekten pratik bi yemekmiş teşekkür ederim.

  31. gerçekten lezzetli bir yemek.

  32. Cnsu sarı

    Çok kolaymışş :) teşekkürller :)

  33. kadir çakir

    çok güzel,kolay ve bir o kadar da lezzetli oldu.. Teşekkürler..

  34. mgüzeller

    22 yaşina gelipte yemek yapmayi bilmeyen bi öğrenci yani ben bile bu tarife göre bunu başariyosam bunda sizinde payinizin yeri büyük.

  35. Gizem Kıymaz

    Güzel yorumlarınız için teşekkürler “mgüzeller”.

  36. mesut gençdal

    teşekkur ederim :) bir ögrenci olarak akşama ev arkadaşlarıma ziyafet var :)

  37. teşekurler tarif için. peki ekleyeceğimiz su soguk sumu yoksa kaynamış su mu olacak??? xs ????

  38. ozan günaydın

    Domates salcası yok onun yerine domates rendelesek olmaz mı ? :)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Required fields are marked *

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top